Viikko elämäntapamuutosta takana ja pudostusta 2,1kg! Ihan tyytyväinen olen, täytyy sanoa. Liikuntaa en valitettavasti ole aloittanut vieläkään, siitä en ole tyytyväinen sillä liikunta pitää ehdottomasti ottaa mukaan tähän projektiin. Vaikka tämähän ei mikään "projekti" olekaan vaan elämäntapamuutos, jonka tarkoitus on kestää elämän loppuun asti. En tajua miksi en ole vielä saanut itseäni sinne salille?! Tässä ei ole kysymys edes siitä, että sali olisi vieras tms., olen käynyt ko. salilla lukuisia kertoja aiemminkin ja minulla on tehtynä valmis, kuntopiirimuotoinen ohjelmakin sinne mutta en vaan ole saanut itsestäni sitä vertaa irti, että olisin sinne mennyt... Viikonloppuna pitää tehdä tähän muutos, ehdottomasti. Tarkoitus olisi harrastaa liikuntaa noin 3-4 kertaa viikossa, mitään tekosyitä minulla ei ole liikunnan harrastamattomuuteen; en voi sanoa että en muka "ehdi" liikkumaan ja sali sijaitsee työnmatkan varrella. Harmittaa tämä saamattomuuteni!

Olen nyt siis viikon ajan noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota. En ole ollut mikään nihilisti tämänkään suhteen mutta riisi, peruna, leipä ja pasta ovat jääneet rukavaliosta lähes täysin. Olen merkkaillut syömisiä kalorilaskimeen ja päivittäin olen syönyt noin 1500 kaloria. Jopa tässä viikon aikana olen havainnut miten olen aiemmin pettänyt itseäni syömisten suhteen ja kuin tiedostamatta olen syönyt kaikenlaista p..kaa vaikka niiden ansiosta paino on vain noussut ja noussut... Esim. viime viikonloppuna kaveri tuli kyläilemään lastensa kanssa ja ostin laiskana emäntänä sellaisia esipaistettuja kinkkupasteijoita tarjottavaksi. Pussin mukaan yhdessä pasteijassa on sellaiset 150 kaloria ja yksi pasteija on todella pieni, parilla haukulla syötävä kökkäre. Kun siis asiaa tarkemmin ajattelee, jos söisin joka päivä neljä ko. pasteijaa, saisin siitä hyvästä 450 kaloria eikä edes nälkä lähtisi! Huh!